כותרות URL נכונות
הURL הוא הכתובת של הדף הספציפי. כמו שלכל יחידת דיוור בעולם יש כתובת יעודית (דירה, בית, רחוב וכו'..) כך זה עובד גם באינטרנט. הURL יכול למעשה להיות כל סדרת תווים יחודית שנמצאת תחת הדומיין שלכם ובכל זאת, יש משמעות לאיך היא נראית: שפה - בעיקרון הURL צריך להופיע בשפה שבה האתר כתוב… אלא אם כן זה עברית. לאתרים בעברית לא מומלץ להשתמש באותיות עבריות. הקידוד של האותיות העבריות יכול להוביל לכתובות ארוכות בנות כמה שורות של תווים רק בכדי לקודד 'נגרות מסורתית' או משהו כזה. דאגו שאתם משתמשים בכתובת ידידותית לקידום, כלומר שיש בה מילות מפתח או מילת מפתח רלוונטית ושהתוכן מותאם לה. דאגו לכותרת באורך סביר וידידותי גם לגולש עצמו. אלא אם כן אתם כותבים מאמר על !YAHOO, המנעו מתווים שאינם אותיות. המנעו מכותרות גנריות כגון PRODUCT_02 או משהו כזה. את הURL ניתן לשנות בממשק הניהול. אם אתם משתמשים בוורדפרס, תוכלו לנהל את מבנה הURL באתר שלכם. בכל אופן, תוכלו לקבוע URL לכל עמוד חדש שאתם מקימים ומעכשיו אתם מכירים את הכללים שהוא צריך לעמוד בהם.
תגיות
ישנם כמה סוגים של תגיות מטה וחשוב להכיר אותם וכמובן למלא אותן בצורה נכונה. תגית META TITLE - זוהי תגית שאתם נותנים ככותרת לעמוד. שימו לב שגוגל יכול שלא להשתמש בה. אם זה קורה, יכול להיות שהחיפוש מתייחס לנושא שהוא נישה בתוך העמוד או שהכותרת שנתתם לא מספיק ממצה. תגית META DESCRIPTION - לתגית הזו אין השפעה ישירה על הדירוג בגוגל אבל יש לה כן חשיבות רבה. התגית הזו תופיע לעיתים קרובות (או אפילו ברוב הפעמים) כתיאור של הדף מתחת לקישור בתוצאות החיפוש. גוגל שומרים לעצמם את הזכות להשתמש בכל המלל, בחלקו או אפילו להחליפו במלל אחר מהאתר. תיאור טוב יהיה כזה ש...יתאר את הדף, נכון, אבל גם יצור רצון עז להקליק. אחת הדרכים היא לעורר סקרנות למשל: ''שלושת יסודות ההשקעה בבורסה הם תמחור, תזמון ו…'' - נסו לא ללחוץ על זה… תגית META KEYWORDS - פעם היא היתה חשובה עד שנהייתה מקור הספמה רציני. כיום אין לה חשיבות ואתם יכולים להשאיר אותה ריקה. גוגל לא צריכים אתכם בכדי לדעת מהן מילות המפתח בדף… תגיות AUTHORSHIP MARKUP - אלו תגיות שמקשרות את הכותב לחשבון הגוגל פלוס שלו. זה יכול להיות יעיל אם אותו הכותב תורם למספר אתרים.
את התגיות אתם מנהלים בעדיפות דרך ממשק יעודי. אם אתם עובדים עם וורדפרס, תוכלו לנהל אותן עם תוסף SEO טוב.
אחסון האתר
האתר שלכם צריך אחסון טוב בכדי שגולשים בו יוכלו להינות מאתר מהיר וזמין. בעיות בשני הנושאים הללו יגרמו לשיעורי נטישה גבוהים וענישה בקידום האתר בגוגל. שימו לב שאתם מקבלים שירות אחסון שיש בו שרתים מקומיים; שהוא רגיש לכל נושא קידום האתר; שיש בו צוות תמיכה טוב; שכל נושא האבטחה מטופל בו ברמה הגבוהה ביותר; שיש בו שירות VPS שמאפשר אחסון חלקים של האתר בשרתים וירטואלים; שספק האחסון יכול לעבוד עם פרוטוקול HTTP2. בדקו במדריכים שונים האם נערכו לספק האחסון שלכם ביקורות לגבי זמני הDOWN TIME שלו. כל נתון של פחות מ99.9% UP TIME הוא פשוט לא טוב מספיק. רוצים לבנות אתר בקליק? לחצו כאן.
אופטימיזציה של תמונות
מהירות הטעינה של העמוד היא כאמור מאד קריטית הן לגולשים והן בשביל הקידום בגוגל. דאגו לתמונות טובות ואיכותיות ויחד עם זאת, עשו להן אופטימיזציה והעלו לאתר גרסאות קלות שלהן. אין שום ערך בתמונות ברזולוציה מפוצצת. אם אתם רוצים לתת אפשרות להוריד תמונה זו או אחרת ברזולוצית הדפסה או בשביל שיהיו רקעים - עשו זאת בצורה מסודרת. לכל גודל תמונה יש רזולוציה שמעליה לא יראו שום שיפור על המסך. שימו לב לכך שהתמונות שלכם יצפו גם בניידים היכן שרוחב הפס הוא אולי מצומצם יותר (אם כי כיום זו כבר פחות בעיה) וגם גודל המסך מצומצם.
אחסון מטמון
עזרו לגולשים שחוזרים לאתר שלכם לקבל מהירות טעינה גבוהה ביותר. הדרך לעשות זאת היא לאחסן חלקים באתר שלכם במחשב של הגולש. זה נקרא CASHING והוא יכול להיעשות בדפדפן עצמו או באחסון של המחשב. הדרך הקלה ביותר לעשות זא היא כמובן דרך וורדפרס. ישנם תוספים חינמיים לא רעים. אני אישית ממליץ על WP ROCKET - בתשלום אבל מצוין.
קישורים פנימיים
אנחנו מתעלמים במאמר הזה מקישורים חיצוניים אבל לא מקישורים בכלל… קישורים פנימיים הם חשובים ביותר, שוב, משתי סיבות: גוגל והגולשים. קישורים פנימיים נכונים משפרים את הזרימה והניווט של הגולש באתר. כמו כן הם עוזרים לגוגל לקשר בין נושאים ולהבין יותר טוב את האתר שלכם וכך להמליץ עליו ביותר הזדמנויות. קישורים פנימיים אנחנו יוצרים כמו כל קישור, מאנקורים בטקסט או בתוכן אחר (תמונה למשל). הקישורים הללו, כשהם בנויים נכון, עוזרים לנו להשאיר גולשים באתר שלנו ולבנות מה שנקרא 'משפך המרה' שיוביל אותם לרכישה.